Logo dla firmy przez wielu ludzi postrzegane jest jako prosta grafika, którą grafik wykona w kilkanaście minut. Warto wyraźnie zaznaczyć, że jest to błędne myślenie, a za oryginalnym i pomysłowym logiem stoi często praca wielu osób. Niniejszy artykuł to doskonała propozycja właśnie dla tych osób, które chcą dowiedzieć się jak w rzeczywistości wygląda projektowanie logo firmy od a do z.
Brief i rozmowa z klientem
Aby przygotować nowe logo, znak firmowy albo projekt wizytówki niezbędna jest rozmowa z klientem. Dopiero po otrzymaniu odpowiedzi od klienta na kilka kluczowych pytań, można przystąpić do dalszej pracy. Bez porządnego briefu-u bardzo trudno będzie wykonać profesjonalne logo dla firmy. Doświadczony grafik powinien poznać nie tylko dokładny profil działalności danej firmy, ale również jej aktualną pozycję na rynku oraz dobre i złe strony. Warto poznać również kluczowe cele, które ma do spełnienia dana marka. Aby przygotować ciekawy projekt warto dokładnie zapoznać się również z preferencjami grupy docelowej. Logo powinno podobać się nie tylko właścicielowi danej marki, ale przede wszystkim potencjalnym klientom i partnerom biznesowym.
Wstępny koncept
Jeżeli zdobędzie się brief, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby przystąpić do przygotowania wstępnych koncepcji loga. Bardzo wielu grafików i projektantów od razu zasiada za klawiaturą i kreśli pierwsze pomysły. Można znaleźć również takie osoby, które tworzą logo w tradycyjny sposób, czyli sięgają po ołówek i szkicownik. Rysując symbole kojarzące się z daną marką i łączą jest w różnorodne konfiguracje, można wypracować naprawdę ciekawe projekty. Na wstępnych projektach warto popracować także nad kolorystyką, która wbrew pozorom odgrywa bardzo ważną rolę. Zaprojektowane szkice można przesłać do klientów i dokładnie je omówić.
Projektowanie logo
Jeżeli wstępna koncepcja zostanie zaakceptowana przez klienta, to można przystąpić do zaprojektowania końcowego logo. Jak stworzyć logo? Niezależnie od tego, czy logo firmowe będzie kolorowe czy czarno białe, to pracuje się głównie na wersji mono. To właśnie w takiej wersji zdecydowanie łatwiej będzie dopracować logo do perfekcji. Kolejnym krokiem jest przygotowanie logo w kilku wersjach kolorystycznych. Oprócz podstawowej wersji bardzo często wykonuje się logo firmowe w konturze, achromatyczne, monochromatyczne i spłaszczone. Niezbędne jest także wykonanie wersji wektorowej znaku, dzięki czemu logo nie będzie tracić jakości przy skalowalności. Ostatnim etapem jest przygotowanie specjalnej księgi znaku, która jest tak naprawdę instrukcją, w jaki sposób należy stosować logo.
Czy logo jest potrzebne?
Bez porządnego logo bardzo trudno jest odnieść sukces praktycznie w każdej branży, dlatego też warto poświęcić nieco swojego czasu, aby przygotować oryginalny projekt, dzięki któremu będzie można wyróżnić się z tłumu. Osoby, które nie mają żadnego ciekawego pomysłu na logo, mogą skorzystać z oferty serwisu robimylogo.pl. Jest to w chwili obecnej najprostszy i najszybszy sposób na przygotowanie oryginalnego logo, dzięki któremu będzie można poprawić wizerunek swojej marki i przyciągnąć do siebie wielu potencjalnych klientów.