finanse

W jaki sposób podejmowane są skuteczne działania SEO?

Wygląd i treści na stronie to prestiż i sposób na rywalizację z konkurencją. Wysoko pozycjonowana strona WWW pozwala osiągnąć ponadprzeciętnie zyski. Większość decyzji zakupowych rozpoczyna się od googlowania. Jednak skuteczne działania SEO są coraz trudniejsze, a możliwą do uzyskania przewagę zauważa coraz więcej przedsiębiorców.

Podstawa skutecznych działań SEO

Najpopularniejsza wyszukiwarka internetowa (Google) za podstawowy cel wyświetlania wyników w SERP-ie (stronie wyników wyszukiwania) stawia najlepsze doświadczenie Internautów. Ważnym wyznacznikiem jest CTR (click-through rate), czyli liczba kliknięć w link do naszej witryny w SERP. Wysoka wartość świadczy, że strona jest ważna dla użytkowników, więc powinna być pozycjonowana wysoko.

Duże znaczenie ma również autorytet naszej strony. Jeśli inne strony powołują się na naszą (linkują treść naszych wpisów), to należy oczekiwać, że nasza strona będzie wyżej pozycjonowana. Skuteczne SEO w zakresie linkowania zewnętrznego jest zależne od jakości linkujących. Ważne, aby była to strona o zbieżnej tematyce. Na znaczeniu zyskuje też ton wypowiedzi. Najnowsze algorytmy są w stanie określić czy linkowany wpis jest użyty w negatywnym, czy pozytywnym kontekście.

W końcu należy też zadbać o naszą stronę. Każda podstrona powinna mieć alternatywne opisy grafik (służące na ogół dla niewidomych, ale wyszukiwarki traktują je jako dodatkowy opis) oraz meta opisy (skrócone informacje o artykule). Należy przy tym zadbać o zagęszczenie słów i fraz kluczowych, też synonimów. Frazy powinny być wyszukiwane zgodnie z branżą i dziedziną działalności. Należy unikać przy tym stosowania form podstawowych, które sprawiają, że treść jest nieprzyjazna dla człowieka. Nie wpływa to istotnie na wyszukiwanie, ale może zniechęcać czytelników.

Stare praktyki nieskuteczne

W ostatnich latach do pozycjonowania były używane teksty preclowe. Były one bardzo niskiej jakości merytorycznej, jak i językowej. Coraz częściej zaczynały być pisane przez specjalne oprogramowanie wykorzystujące sieci neuronowe. Według najnowszych informacji Google będzie niżej pozycjonował strony, które budowały swoją pozycję takimi tekstami i które były przez nie linkowane.

Uważało się też, że duże znaczenie w skutecznym pozycjonowaniu SEO miały nagłówki H2 i H3. Użycie w nich słów kluczowych i synonimów miało istotnie wpływać na pozycję strony. Jednak aktualizacja Helpful Update ma zmniejszyć znaczenie takich praktyk. Również strony, których wejścia opierały się wyłącznie na chwytliwych nagłówkach (tzw. clickbaity), będą miały utrudnione pozycjonowanie. Nie wiadomo jednak kiedy zmiana będzie dotyczyła polskich stron. Zapewne będzie to stopniowy proces, który będzie wymagał ponownego zbudowania niektórych strategii pozycjonowania stron.

Więcej o skutecznym pozycjonowaniu dowiesz się ze strony funkymedia.